دانلود word ارزيابي ديدگاه دانشجويان سال آخر دندانپزشکي در زمينه آموزش دانش ايمپلنت هاي دنداني

لینک دانلود

 دانلود word ارزيابي ديدگاه دانشجويان سال آخر دندانپزشکي در زمينه آموزش دانش ايمپلنت هاي دنداني دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word ارزيابي ديدگاه دانشجويان سال آخر دندانپزشکي در زمينه آموزش دانش ايمپلنت هاي دنداني  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word ارزيابي ديدگاه دانشجويان سال آخر دندانپزشکي در زمينه آموزش دانش ايمپلنت هاي دنداني،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word ارزيابي ديدگاه دانشجويان سال آخر دندانپزشکي در زمينه آموزش دانش ايمپلنت هاي دنداني :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشكده دندانپزشكي مشهد

تعداد صفحات :10

مقدمه: هدف از این مطالعه، سنجش دیدگاه دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در زمینه نیاز به آموزش دانش ایمپلنت های دندانی بود تا نتایج آن بتواند برای اساتید رشته های پریودنتولوژی، پروتز و جراحی فک و صورت و برنامه ریزی های آموزشی در جهت ارتقای آموزش کمک کننده باشد.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع طرح های پژوهش در آموزش بود که در دانشکده دندانپزشکی مشهد به اجرا در آمد. در سال تحصیلی 90-1389 از دانشجویان سال آخر دانشکده دندانپزشکی مشهد خواسته شد در صورت تمایل پرسشنامه ای در مورد دیدگاه آنها در زمینه چگونگی آموزش دانش ایمپلنت های دندانی را تکمیل کنند. 58 دانشجو سال آخر در بررسی شرکت کردند. دیدگاه این دانشجویان در مورد جنبه های مختلف تئوری و عملی ایمپلنت های دندانی ارزیابی شد و اطلاعات توسط جداول آماری متناسب توصیف شد.یافته ها: 98.27% دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در مورد آموزش تئوری و عملی ایمپلنت های دندانی، به طوری که هر دانشجو بتواند یک ایمپلنت ساده را بکارد، کاملا موافق بودند. درخصوص آموزش دانش ایمپلنت های دندانی به صورت یک واحد درسی مستقل که از ادغام مباحث پریو، جراحی و پروتز حاصل شود نیز 87.94% دانشجویان کاملا موافق بودند. همچنین درباره تاسیس یک گروه مستقل ایمپلنت های دندانی که امر آموزش متمرکز مباحث تئوری و عملی ایمپلنت های دندانی را به عهده گیرد نیز، 96.56% دانشجویان کاملا موافق بودند. در مورد سرفصل های درسی ایمپلنت، بیشترین نیاز آموزشی برای تدریس در دوره دندانپزشکی عمومی مربوط به آموزش تئوری و عملی اصول جراحی ایمپلنت و سپس آموزش کاشت یک ایمپلنت ساده قدامی بود و کمترین اهمیت مربوط بود به آموزش مقدمه و تاریخچه ایمپلنت های دندانی بود.نتیجه گیری: با توجه به ضرورت توسعه علوم فناورانه در جهت ارتقا سلامت جامعه و خدمات رسانی مطلوب دندانپزشکان، ارتقا آموزش دانش ایمپلنت های دندانی برای دانشجویان دوره دندانپزشکی عمومی به صورت نظام مند و مستقل و بازنگری کوریکولوم دندانپزشکی عمومی در این زمینه الزامی است.
كلید واژه: ایمپلنت های دندانی، نیاز های آموزشی، کوریکولوم

توضیحات بیشتر