دانلود word عملكرد كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي/نقص توجه در يك آزمون توجهي بينايي

لینک دانلود

 دانلود word عملكرد كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي/نقص توجه در يك آزمون توجهي بينايي دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word عملكرد كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي/نقص توجه در يك آزمون توجهي بينايي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word عملكرد كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي/نقص توجه در يك آزمون توجهي بينايي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word عملكرد كودكان مبتلا به اختلال بيش فعالي/نقص توجه در يك آزمون توجهي بينايي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشكي رازي (مجله دانشگاه علوم پزشكي ايران)

تعداد صفحات :8

زمینه و هدف: آزمون Line Bisection یكی از آزمون های توجهی است. افراد سالم معمولا در انجام این آزمون سوگیری به سمت چپ نشان می دهند كه احتمالا به علت غلبه نیمكره راست مغز در تنظیم توجه بینایی- فضایی است. عملكرد مبتلایان به اختلال بیش فعالی/نقص توجه متفاوت از عملكرد افراد سالم در اینگونه آزمون های توجه فضایی است. این تفاوت می تواند حاكی از نقص نیمكره راست در اختلال بیش فعالی/نقص توجه باشد. هدف این مطالعه مقایسه توجه بینایی- فضایی در كودكان مبتلا به زیرگروه تركیبی اختلال بیش فعالی/نقص توجه با كودكان سالم می باشد.روش كار: در این مطالعه مقطعی، عملكرد بینایی- فضایی 15 كودك 10 -7 ساله با تشخیص زیرگروه تركیبی اختلال بیش فعالی/نقص توجه با 15 كودك سالم همگن شده از لحاظ سن، جنس و هوش مقایسه شد. ضمنا جهت سوگیری هر گروه هم بررسی شد. همچنین جهت سنجش بینایی از آزمون Line Bisection استفاده شده است.یافته ها: زیرگروه تركیبی اختلال بیش فعالی/نقص توجه در انجام آزمون Line Bisection با دست راست سوگیری معناداری به سمت راست داشتند (p=0.005). گروه سالم نیز سوگیری به سمت راست داشتند، اما این سوگیری از لحاظ آماری معنادار نبود (p=0.08). ضمنا در مقایسه دو گروه از نظر عملكرد در این آزمون تفاوت معناداری وجود نداشت (p=0.08).نتیجه گیری: افراد سالم در این مطالعه با آزمون Line Bisection سوگیری غیرمعناداری از لحاظ آماری، به سمت راست نشان دادند و افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی/نقص توجه زیرگروه تركیبی، سوگیری معناداری به سمت راست داشتند. ضمنا تفاوت معناداری بین عملكرد دو گروه در این آزمون وجود نداشت. مطالعات بیشتر در این زمینه برای دستیابی به نتایج قطعی تر لازم است.
كلید واژه: آزمون Line Bisection، سوگیری توجه بینایی-فضایی، اختلال نقص توجه/ بیش فعالی زیرگروه تركیبی

توضیحات بیشتر