دانلود word تحليل اشکالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غيرفارسي زبان (مخاطبان مجلات رشد)

لینک دانلود

دانلود word تحليل اشکالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غيرفارسي زبان (مخاطبان مجلات رشد) دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word تحليل اشکالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غيرفارسي زبان (مخاطبان مجلات رشد) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word تحليل اشکالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غيرفارسي زبان (مخاطبان مجلات رشد)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word تحليل اشکالات نوشتاري دانش آموزان ايراني غيرفارسي زبان (مخاطبان مجلات رشد) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوري هاي آموزشي

تعداد صفحات :22

باسوادی در ساده ترین تعریف خود به معنای کسب مهارت های خواندن و نوشتن به زبان رسمی است. اگر چه اکثر دانش آموزان برای تسلط یافتن بر دو مهارت یاد شده تلاش می کنند اما برای دانش آموزان ایرانی مناطق غیرفارسی زبان، نسبت به مناطق فارسی زبان آموزش زبان فارسی به عنوان زبان رسمی با محدودیت های بیشتری رو به روست. در فرآیند زبان آموزی بروز خطا پدیده ای اجتناب ناپذیر است و «تحلیل خطا» راهی است برای شناسایی نیازهای آموزشی در جهت بهبود کیفیت مواد آموزشی و شیوه های تدریس. منظور از تحلیل خطا، مطابقه جمله های تولید شده در گفتار یا نوشتار زبان آموزان با جمله های گویشوران بومی به لحاظ سازگاری یا عدم سازگاری با قواعد زبان مورد مطالعه است. در این تحقیق خطاهای نوشتاری دانش آموزان ایرانی ترک زبان سطح متوسط و پیشرفته مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. آمار ارایه شده شامل 100 مورد خطاست که در چهار گروه خطاهای املایی، خطاهای واژگانی، خطای ساختاری و خطای کاربردشناختی بررسی شده اند. داده های تحقیق از دست نوشته های مخاطبان مجلات رشد گردآوری و به روش توصیفی تحلیل و برسی شده است. هدف تحقیق دستیابی به پربسامدترین خطاهای نوشتاری دانش آموزان ایرانی غیرفارسی زبان است. نتایج نشان داد که بر حسب بسامد رخداد، خطاهای ساختاری با 72 درصد میزان وقوع از بیشترین تعداد برخوردار بوده اند. به عبارت دیگر، دانش آموزان ایرانی ترک زبان در کاربرد نکات دستوری دارای ضعف هستند. به نظر می رسد این نتیجه قابل تعمیم به سایر دانش آموزان غیرفارسی زبان ایرانی نیز می باشد. بنابراین در تهیه متون آموزشی و کمک آموزشی باید به این موضوع بیشتر توجه شود.
كلید واژه: تحلیل خطا، خطاهای نوشتاری، متون آموزشی، متون کمک آموزشی، دانش آموزان غیرفارسی زبان

توضیحات بیشتر