دانلود word تاثير آموزش خانواده در کاهش مشکلات رفتاري ‌کودکان مبتلا به اختلال ‌کمبود توجه و بيش فعالي (ADHD)

لینک دانلود

 دانلود word تاثير آموزش خانواده در کاهش مشکلات رفتاري ‌کودکان مبتلا به اختلال ‌کمبود توجه و بيش فعالي (ADHD) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word تاثير آموزش خانواده در کاهش مشکلات رفتاري ‌کودکان مبتلا به اختلال ‌کمبود توجه و بيش فعالي (ADHD)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word تاثير آموزش خانواده در کاهش مشکلات رفتاري ‌کودکان مبتلا به اختلال ‌کمبود توجه و بيش فعالي (ADHD)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word تاثير آموزش خانواده در کاهش مشکلات رفتاري ‌کودکان مبتلا به اختلال ‌کمبود توجه و بيش فعالي (ADHD) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه علوم پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي

تعداد صفحات :6

سابقه و هدف: اختلال بیش‏‏‌ فعالی و کمبود توجه (ADHD) از شایع‏‏‌ ترین اختلال ‏‏‌های رفتاری در دوران کودکی است. به دلیل تنوع مشکلات کودکان بیش‌ فعال، شیوه‏‏‌ های درمانی متفاوتی نظیر دارودرمانی و رفتاردرمانی برای درمان این کودکان به کار رفته ‌است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر آموزش والدین در کاهش مشکلات کودکان مبتلا به این نوع اختلال می ‌باشد.روش بررسی: تحقیق حاضر با استفاده از روش آزمایشی (طرح پیش ‌آزمون - پس‌ آزمون) و روش نمونه ‌گیری در دسترس صورت پذیرفت. 32 نفر از والدین دانش ‌آموزان پسر مبتلا به بیش ‌فعالی در چهار دبستان پسرانه منطقه چهار در این تحقیق شرکت کردند که 18 نفر از والدین به طور تصادفی در گروه آزمایش قرار گرفتند و در ده جلسه دو ساعته آموزشی حضور یافتند و 14 نفر دیگر در گروه کنترل قرار گرفتند که جلسات آموزشی برای آنان برگزار نشد. آزمون با استفاده از پرسشنامه راتر (1967) در پیش و پس از پایان جلسات در هر دو گروه انجام شد. سپس داده‌ ها به کمک آماره ‌های توصیفی و با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند.یافته ‌ها: میانگین پرخاشگری در کودکان قبل از آموزش والدین 7.61 و پس از آموزش به 6.32 رسید، ولی در کودکانی که والدین آنان آموزشی دریافت نکردند کاهش مشکلات رفتاری دیده نشد. به عبارتی، در گروه آزمایشی کاهش قابل توجهی در خصوص مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به بیش‌ فعالی، نسبت به گروه کنترل، دیده شد (P<0.001).نتیجه‌ گیری: این مطالعه نشان داد که آموزش اصول رفتاری به والدین، در کاهش رفتارهای ایذایی کودکان مبتلا به بیش ‌فعالی می ‌تواند موثر واقع شود.
كلید واژه: آموزش والدین، مشکلات رفتاری، اختلال کمبود توجه، بیش فعالی

توضیحات بیشتر