دانلود word کيفيت و حدود عذاب اخروي در نگرش عرفاني محي الدين ابن عربي

لینک دانلود

 دانلود word کيفيت و حدود عذاب اخروي در نگرش عرفاني محي الدين ابن عربي دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word کيفيت و حدود عذاب اخروي در نگرش عرفاني محي الدين ابن عربي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word کيفيت و حدود عذاب اخروي در نگرش عرفاني محي الدين ابن عربي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word کيفيت و حدود عذاب اخروي در نگرش عرفاني محي الدين ابن عربي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آينه معرفت

تعداد صفحات :26

بحث از نظام پاداش و جزای الهی در جهان آخرت و کمیت و کیفیت عقوبت اخروی، به ویژه مسئله جاودانگی جهنم و خلود عذاب اخروی، از مباحث مهم در کلام، فلسفه و عرفان بوده است. ابن عربی به عنوان اندیشمند برجسته در ساحت عرفان نظری، نخستین کسی است که برخلاف متشرعان و عامه اهل دیانت، در رویکرد ویژه و استثنایی، ضمن قائل شدن به ناپایداری و محدودیت عذاب الهی، «جهنم»و کیفر اخروی را امری نسبی و دارای مفهومی متغیر می داند. و در نظریه پردازی عرفان خود به مدد تاویل و با بهره گیری از تمثیل، ضمن اثبات نسبی بودن معنای دوزخ و عذاب، با رویکرد عاطفی و انسان دوستانه درصدد نشان دادن ناچیزبودن اعمال انسان در برابر رحمت بی کران الهی است. ابن عربی، با بازگرداندن معنای «عذاب»به ریشه لغوی «عذب»- به معنای گوارا و دلنشین- معتقد است نحوه پذیرش عذاب اخروی را از سوی گروه های مختلف اهل دوزخ، با توجه با استعدادها و قابلیت های متفاوت آنها، عذاب را برا آنها در اشکال و کیفیات متنوع، به امری گوارا و دلپذیر تبدیل می گرداند.«تناسب کیفر اخروی با عمل دنیوی»، «امکان خلف وعید از جانب خدا در روز قیامت» و «عرضی بودن عمل انسان در برابر جوهری بودن فطرت الهی در وی» از جمله دلایل ابن عربی برای اثبات دیدگاه خود در خصوص ابدی نبودن عذاب اخروی است
كلید واژه: عذاب اخروی، جهنم، ابن عربی، جاودانگی عذاب، رحمت الهی

توضیحات بیشتر