دانلود word تجزيه و تحليل توليدات علمي حوزه «اقتصاد بازرگاني» ايرانيان در نمايه استنادي علوم (web of science)

لینک دانلود

 دانلود word تجزيه و تحليل توليدات علمي حوزه «اقتصاد بازرگاني» ايرانيان در نمايه استنادي علوم (web of science) دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word تجزيه و تحليل توليدات علمي حوزه «اقتصاد بازرگاني» ايرانيان در نمايه استنادي علوم (web of science)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word تجزيه و تحليل توليدات علمي حوزه «اقتصاد بازرگاني» ايرانيان در نمايه استنادي علوم (web of science)،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word تجزيه و تحليل توليدات علمي حوزه «اقتصاد بازرگاني» ايرانيان در نمايه استنادي علوم (web of science) :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسي (علوم كتابداري و اطلاع رساني و فناوري اطلاعات)

تعداد صفحات :16

هدف: در سالهای اخیر بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و تولیدات علمی به صورت موضوعی، بین المللی، ملی و موسسه ای مورد توجه پژوهشگران دنیا قرار گرفته است.با در نظرگرفتن سیاستهای علمی کشور مبنی بر توسعه علمی و کسب جایگاههای بهتر در سطح بین المللی و اهمیت سنجش علم و تاثیر آن در سیاستگذاری های علمی به صورت خرد و کلان و از طرفی کاربرد عملی بسیار زیاد نتایج تحقیقات علمی، رشته های علوم اقتصادی و بازرگانی در ایران لازم است که حوزه های علمی اقتصاد و بازرگانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. رشته های علوم اقتصادی و بازرگانی مجموعه دانشهای مربوط به اقتصاد و بازرگانی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. لذا تجزیه و تحلیل تولیدات علمی حوزه های علمی علوم اقتصادی و بازرگانی نیز دارای اهمیت خاصی در پیشبرد و توسعه کشور می باشند.روش شناسی: روش این پژوهش یک روش کمی است و به کمک فنون علم سنجی صورت می گیرد. این پژوهش تولیدات علمی پژوهشگران ایرانی را در بازه زمانی 1990 تا 2010 مورد مطالعه قرار داده است.یافته ها: نتایج نشان می دهد که رشد مقالات علمی ایرانیان در رشته های «اقتصاد بازرگانی» در بازه زمانی مورد مطالعه رشد قابل قبولی داشته است. و %76 از تولیدات علمی ایرانیان در رشته های «اقتصاد بازرگانی» به صورت درون سازمانی نوشته شد. همچنین پژوهشگران ایرانی بیش از پنجاه درصد از تولیدات علمی خود در حوزه های مورد مطالعه را در مجلات با کیفیت و درجه اول این حوزه ها منتشر کرده اند. و درصد بالایی از مقالات «اقتصاد بازرگانی» (93%) پژوهشگران ایرانی به عنوان نویسنده اصلی بودند.نتیجه گیری: با مقایسه تولیدات علمی ایران با دو رقیب خود در خاورمیانه یعنی مصر و ترکیه در رشته های «اقتصاد بازرگانی» نتایج نشان داد که ایران در رشته های مذکور دارای رشد قابل توجهی بود ولی کشور ترکیه از ایران در این زمینه پیشی گرفته و کشور مصر در جایگاه سوم قرار گرفت.
كلید واژه: تولیدات علمی ،اقتصاد، بازرگانی، ایرانیان، ای اس آی

توضیحات بیشتر