دانلود word بررسي مهارتهاي اطلاع يابي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در سال تحصيلي 89-90

لینک دانلود

دانلود word بررسي مهارتهاي اطلاع يابي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در سال تحصيلي 89-90 دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word بررسي مهارتهاي اطلاع يابي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در سال تحصيلي 89-90 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word بررسي مهارتهاي اطلاع يابي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در سال تحصيلي 89-90،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word بررسي مهارتهاي اطلاع يابي دانشجويان دانشگاه اميرکبير در سال تحصيلي 89-90 :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسي (علوم كتابداري و اطلاع رساني و فناوري اطلاعات)

تعداد صفحات :12

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی مهارتهای اطلاع یابی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر انجام شد.روش شناسی: این پژوهش با استفاده از روش پیمایشی توصیفی انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای بود که پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بیش از 0.89 محاسبه شد. داده های به دست آمده از پرسشنامه ها با استفاده از نرم افزار SPSS 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یافته ها: مهمترین هدف دانشجویان از جستجوی اطلاعات، انجام پروژه های درسی است و دانشجویان از دو روش رسمی و غیررسمی به جستجوی اطلاعات می پردازند. کتاب، تلاش و تجربه شخصی، از مهمترین منابع رسمی و غیررسمی کسب اطلاعات به شمار می رود. از بین پایگاه های الکترونیکی موجود، میزان اهمیت Science Direct برای دانشجویان بیشتر است (86.3%) و پس از آن به ترتیب پایگاه های (%76.8) ISI (web of knowledge)، (50.7%) Springer، 50.3%) ProQuest) و 50%) SCOPUS) رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.عوامل اصلی عدم دسترسی آسان به اطلاعات از دیدگاه دانشجویان، به ترتیب: سرعت پایین شبکه و مشکلات اتصال (77.7%)، عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی (64.4%)، قطع اشتراک دانشگاه در مورد برخی پایگاه های اطلاعاتی الکترونیکی (60.9%)، عدم وجود منابع روزآمد در کتابخانه (57.2%) و عدم آشنایی با منابع تخصصی موجود (48.7%) می باشد.نتیجه گیری: در بررسی روش های اطلاع یابی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، راهنمایی گرفتن از دوستان و استادان (71.5%) در اولویت اول و سپس آزمایش و خطا (49.4%)، شرکت در دوره های آموزشی کتابخانه (29.9%) و در نهایت یاری گرفتن از کتابداران (27.6%) قرار دارد و دانشجویان اظهار داشتند که مهارت لازم برای اطلاع یابی را دارا هستند.
كلید واژه: نیازهای اطلاعاتی، مهارتهای اطلاع یابی، پایگاه های اطلاعاتی، کتابخانه دانشگاهی، دانشجویان، دانشگاه امیرکبیر

توضیحات بیشتر