دانلود word بررسي تطبيقي گرايش هاي رشته کتابداري و اطلاع ‌رساني در کشورهاي انگلستان، کانادا و آمريکا با ايران: با تاکيد بر تاثير آنها بر ميزان توليد علم در عرصه بين المللي

لینک دانلود

 دانلود word بررسي تطبيقي گرايش هاي رشته کتابداري و اطلاع ‌رساني در کشورهاي انگلستان، کانادا و آمريکا با ايران: با تاکيد بر تاثير آنها بر ميزان توليد علم در عرصه بين المللي دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word بررسي تطبيقي گرايش هاي رشته کتابداري و اطلاع ‌رساني در کشورهاي انگلستان، کانادا و آمريکا با ايران: با تاکيد بر تاثير آنها بر ميزان توليد علم در عرصه بين المللي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word بررسي تطبيقي گرايش هاي رشته کتابداري و اطلاع ‌رساني در کشورهاي انگلستان، کانادا و آمريکا با ايران: با تاکيد بر تاثير آنها بر ميزان توليد علم در عرصه بين المللي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word بررسي تطبيقي گرايش هاي رشته کتابداري و اطلاع ‌رساني در کشورهاي انگلستان، کانادا و آمريکا با ايران: با تاکيد بر تاثير آنها بر ميزان توليد علم در عرصه بين المللي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسي (علوم كتابداري و اطلاع رساني و فناوري اطلاعات)

تعداد صفحات :18

هدف: پژوهش حاضر با هدف تبیین تفاوت گرایش های رشته کتابداری و اطلاع‌ رسانی در کشورهای انگلیس، آمریکا، و کانادا با ایران و تاثیر آن بر میزان تولید علم تخصصی در عرصه بین المللی در این کشورها انجام شد.روش / رویکرد پژوهش: رویکرد مورد استفاده برای انجام پژوهش، رویکرد تحلیلی - مقایسه ای بود، و گردآوری داده ‌ها بر اساس روش اسنادی (کتابخانه ای) صروت گرفت.یافته ‌ها: یافته های پژوهش در مورد تعداد گرایش های رشته کتابداری در کشورهای مورد مقایسه با ایران نشان داد، آمریکا دارای 46 گرایش، کانادا 24 گرایش، و انگلستان 20 گرایش تخصصی است. این در حالی است که ایران فقط دارای 10 گرایش آن هم به صورت پراکنده و غیر هدفمند در چندین نوع دانشگاه و نظام آموزشی است. از سوی دیگر، میزان تولیدات علمی در این رشته در کشورهای مورد مقایسه با ایران در مجموع بیش از 43 درصد از کل تولیدات علمی دنیا (نمایه شده در پایگاه وب علم (WOS)، موسسه اطلاعات علمی تامسون (آی.اس.آی)) را در بین سال های 2000 تا 2009 در مقابل سهم 0.255 درصدی ایران بود.نتیجه گیری: تفسیر یافته ها حاکی از آن است که تعدد گرایش ‌های تخصصی که بر اساس نیازهای جامعه بومی، همگامی با تحولات همه جانبه و فناوری های نوین اطلاعاتی، و به طور کلی بلوغ رشته کتابداری و اطلاع ‌رسانی است، بر میزان تولید علم کشورها در حوزه کتابداری و اطلاع ‌رسانی تاثیر مستقیم دارد.
كلید واژه: کتابداری و اطلاع‌ رسانی، گرایش های تخصصی، آموزش، تولید علم، مطالعه تطبیقی، ایران، آمریکا، کانادا، انگلستان

توضیحات بیشتر