دانلود word مقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش‌ آموزان مبتلا به ناتواني ‌هاي يادگيري با دانش ‌آموزان عادي

لینک دانلود

 دانلود word مقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش‌ آموزان مبتلا به ناتواني ‌هاي يادگيري با دانش ‌آموزان عادي دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود word مقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش‌ آموزان مبتلا به ناتواني ‌هاي يادگيري با دانش ‌آموزان عادي  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word مقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش‌ آموزان مبتلا به ناتواني ‌هاي يادگيري با دانش ‌آموزان عادي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن دانلود word مقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش‌ آموزان مبتلا به ناتواني ‌هاي يادگيري با دانش ‌آموزان عادي :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ناتواني هاي يادگيري

تعداد صفحات :25

هدف این تحقیق مقایسه‌ نیم ‌رخ حافظه و توجه دانش ‌آموزان مبتلا به ناتوانی‌ های یادگیری با دانش‌ آموزان عادی می ‌باشد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ‌ای چند مرحله ‌ای، پنج گروه 15 نفری (15 دانش ‌آموز عادی، 15 دانش ‌آموز دچار ناتوانی در یادگیری املا، 15 دانش ‌آموز دچار ناتوانی در یادگیری ریاضی، 15 دانش ‌آموز دچار ناتوانی در یادگیری خواندن و 15 نفر دچار ناتوانی در یادگیری از نوع مرکب) از دو ناحیه‌ آموزش و پرورش شهرستان بوشهر انتخاب و همتا شدند. سپس در قالب روش علی - مقایسه ‌ای آزمون اختلال در خواندن، املا، حساب، مقیاس تجدیدنظر شده‌ هوشی وکسلر کودکان، آزمون عملکرد پیوسته و مصاحبه‌ بالینی اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس چندمتغیره MANOVA نشان داد گروه‌ ها در میزان توجه و توانایی حافظه با هم تفاوت معناداری دارند (P<0.001). به‌ طوری ‌که نتایج آزمون توکی نشان داد دانش ‌آموزان عادی در مقایسه با سایر گروه‌ های دانش ‌آموزان دارای ناتوانی یادگیری از میزان توجه و توانایی حافظه‌ بالاتری برخوردار هستند (P<0.001)، پس از آن به ترتیب دانش ‌آموزان دارای نارسایی حساب و دانش ‌آموزان دارای نارساخوانی بدون تفاوت معنادار بودند، سپس دانش ‌آموزان دارای نارسانویسی و پایین ‌تر از همه، دانش‌ آموزانی که دارای بیش از یک ناتوانی یادگیری بودند، كمترین میزان توجه و توانایی حافظه را دارا بودند (P<0.001). این تحقیق نشان داد که دانش ‌آموزانی که مشکل نارسانویسی و به ‌ویژه ترکیب دو یا سه ناتوانی در یادگیری را دارند از توانایی حافظه و توجه كمتری برخوردارند.
كلید واژه: ناتوانی یادگیری، دانش ‌آموز، حافظه، توجه

توضیحات بیشتر