دانلود word تاثير آموزش مهارت حل مساله بر هوشبهر هيجاني دانشجويان پرستاري شيراز دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود word تاثير آموزش مهارت حل مساله بر هوشبهر هيجاني دانشجويان پرستاري شيراز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي دانلود word تاثير آموزش مهارت حل مساله بر هوشبهر هيجاني دانشجويان پرستاري شيراز،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن دانلود word تاثير آموزش مهارت حل مساله بر هوشبهر هيجاني دانشجويان پرستاري شيراز :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ايراني آموزش در علوم پزشكي
تعداد صفحات :13
مقدمه: حل مساله یک مهارت اساسی برای زندگی در عصر حاضر است. پرستاران، به دلیل موقعیت شغلی و کار در شرایط و محیط پیچیده درمان باید مهارت کافی جهت حل مساله را داشته باشند تا بتوانند مشکلات را سریع برطرف نمایند. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش مهارت حل مساله بر هوشبهر هیجانی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم شیراز در سال 1387 بوده است.روش ها: در این مطالعه نیمه تجربی تعداد 43 نفر از دانشجویان سال چهارم کارشناسی پیوسته پرستاری شیراز مشارکت کردند. داوطلبان در ابتدا پرسشنامه های اطلاعات فردی و آزمون استاندارد بار - اون را جهت سنجش میزان هوشبهر هیجانی، تکمیل نمودند. سپس به طور تصادفی، به دو گروه تجربی (20 نفر) و شاهد (23 نفر) تقسیم شدند. گروه تجربی به مدت 6 جلسه، تحت آموزش مهارت حل مساله، بر اساس پروتکل حل مساله دزوریلا و گلدفراید، قرار گرفتند. هوشبهر هیجانی دانشجویان در دو گروه، بلافاصله و 2 ماه پس از مداخله، تعیین و مقایسه گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری من ویتنی، ویلکاکسون، آنالیز واریانس مبتنی بر تکرار و ضریب همبستگی اسپیرمن، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: پس از استاندارد کردن نمرات، میانگین نمرات هوش هیجانی دانشجویان گروه تجربی در مراحل بلافاصله (105.87±9.82) و 2 ماه پس از مداخله (109.44±9.56)، نسبت به قبل از مداخله (101.22±10.93) تفاوت آماری معناداری داشت (p<0.01). میانگین نمرات مهارت حل مساله دانشجویان گروه تجربی در مراحل بلافاصله (77.75±8.31) و 2 ماه پس از مداخله (78.75±8.00) نیز، نسبت به قبل از مداخله (71.35±11.95) تفاوت آماری معناداری نشان داد (p<0.01)، در حالی که در گروه شاهد این تفاوت ها معنادار نبود. قبل از مداخله تنها 20 درصد دانشجویان هوش هیجانی بالا داشته اند، در حالی که 2 ماه پس از مداخله این میزان به 40 درصد هوش هیجانی بالا و 10 درصد هوش هیجانی بسیار بالا افزایش داشته است.نتیجه گیری: آموزش مهارت حل مساله موجب ارتقای هوش هیجانی دانشجویان گروه تجربی نسبت به گروه شاهد گردیده است و این تاثیر نه تنها بلافاصله پس از مداخله بلکه پس از گذشت 2 ماه، نیز پایدار مانده است. لذا وارد نمودن آموزش مهارت حل مساله در حیطه های مختلف پرستاری اعم از آموزش، پژوهش، مدیریت و بالین توصیه می شود.
كلید واژه: مهارت حل مساله، هوش هیجانی، دانشجویان پرستاری، آموزش
- دانلود word طراحي پوشاک ايران در دوران اشکانيان (پارتيان) (مطالعه بر روي الگو، برش و دوخت لباس ها) | WORD
- دانلود word بررسي نقوش منسوجات در در دوران هخامنشي، اشکاني و ساساني | WORD
- دانلود word نمادشناسي و نشانه شناسي عناصر باغ هاي ايراني با توجه به عناصر باغ فين کاشان | WORD
- دانلود word رضايت مندي بيماران مراجعه کننده به درمانگاه قدس شهر تهران از شيوه ارتباط پزشک با آنها، و عوامل مرتبط با آن | WORD
- دانلود word عنوان فارسي: بررسي تحليلي - تطبيقي روايات ناظر بر زندگاني يوسف در مصر در منابع تفسيري فريقين (عنوان عربي: دراسة تحليلية مقارنة في الرعايات التي جاءت عن حياة النبي يوسف في مصر من منابع الفريقين) | WORD
- دانلود word عنوان فارسي: تحليل روايات حکم بن عتيبه و انتسابش به زيديه (عنوان عربي: دراسة روايات الحكم بن عتيبة و انتسابه إلي الزيدية) | WORD
- دانلود word تاثير آموزش بر ميزان رعايت اصول تشخيص نويسي در دستياران دانشگاه علوم پزشکي کاشان | WORD